StudentenWerk Recruiters Agenda: november

Door StudentenWerk op 31-10-2012 0 reacties | 1874 views

Genoeg te doen in november voor recruiters en HR-professionals! Wat dacht je van het recruitment dance event #RIDE; een avond internationaal netwerken onder het genot van oesters en champagne? Niet zo van de dansjes? Dan past de Employer Branding Experiene wellicht beter in jouw straatje. Bekijk hieronder alle evenementen in november.

 

Heb je de vorige Masterclass gemist? Dan is nu je kans om alsnog te leren hoe je via Facebook mensen kunt werven. Met Facebook heb je, met ruim 800 miljoen gebruikers wereldwijd, een ongekend groot bereik. Voor veel organisaties blijkt het echter lastig om dit social medium goed in te zetten. Tijdens deze expertclass van de Recruiter University hoor je alles over Facebook, het bouwen van een waardevol professioneel netwerk en hoe je dit sociale platform kunt integreren in de wervingstrategie. Je leert:

 

  • hoe Facebook werkt;
  • personal & employer branding op Facebook;
  • alles over Facebook-pagina’s, je nieuwe tweede homepage;
  • alles over effectief adverteren op Facebook;
  • bewezen succesvolle tips om meer relevante volgers te krijgen;
  • over handige (gratis) Facebook-applicaties voor optimaal gebruik;
  • nieuwe belangrijke ontwikkelingen en een blik in de toekomst.

 

Vergrijzing, verkleuring, social media sourcing, stapelbanen, jobcarving, generaties Y en Z, candidate experience...De Nederlandse arbeidsmarkt is continu in beweging. Voor werkgevers is het dan ook een uitdaging om de recruitmentstrategie af te stemmen op de nieuwe omstandigheden. In het seminar Arbeidsmarkttrends 2013 blikken Geert-Jan Waasdorp (Intelligence Group) en Martijn Hemminga (Academie van Arbeidsmarktcommunicatie) alvast vooruit naar volgend jaar. Aan de hand van feiten, cijfers, ontwikkelingen, trends en praktijkvoorbeelden geven zij je een inzicht in de arbeidsmarkt van morgen, met concrete input voor arbeidsmarktstrategie en wervingsaanpak.

 

Vacatureteksten zijn nog steeds het belangrijkste middel in arbeidsmarktcommunicatie. Niet zozeer meer in print, maar wel online voor de eigen recruitmentsite, op vacaturesites en ook steeds meer via sociale media. Toch blijkt in de praktijk dat de gemiddelde vacaturetekst onvoldoende scoort. Wil je je schrijfstijl eens bijspijkeren? Dan is deze workshop een goed idee. Je leert onder andere doelgroepgerichter schrijven en hoe je tekst beter gevonden wordt door zoekmachines.

 

Hou hem vast vrij in je agenda: donderdag 22 november kun je netwerken en tegelijkertijd met de voetjes van de vloer! #RIDE is een netwerkfeest in Amsterdam waar recruiters en hoogopgeleid talent met elkaar in contact komen.

 

Het jaarlijkse recruitment event springt met de editie 2012 in op de internationalisering van de arbeidsmarkt. Netwerken over de grens is daarom het thema van de avond en bezoekers van meer dan 50 verschillende nationaliteiten hebben zich al aangemeld. Een bijzondere setting om je te laten informeren over de stand van zaken op de arbeidsmarkt maar ook om te netwerken met hoogopgeleid talent en collega’s uit de branche.

 

Bestel hier vast je kaarten.

 

Wil je jezelf als aantrekkelijk werkgeversmerk positioneren, dan is er meer nodig dan een mooie campagne. Namelijk: een visie die als kompas kan dienen voor aantrekkelijk werkgeverschap. En volgens die visie blijven handelen natuurlijk. Op de Employer Branding Experience wordt deze uitdagende taak van verschillende kanten belicht: de binnen- én buitenkant, HR én marketing, strategie én tactiek, de theorie én de praktijk. Branding&Blending dus. Met sprekers die weten waar ze het over hebben, zoals Richard Mosley (auteur 'The Employer Brand') en Noëlle Aarts (professor Communicatiewetenschappen, UvA).

 

Donderdag 6 december 2012 vindt voor de vierde keer het seminar De Wereld Werft plaats, een vakevent over arbeidsmarktcommunicatie en werving. In het Planetarium te Amsterdam kun je aansluiten voor een van de vele inspirerende workshops, zoals:

 

  • succesvol werven met Google;
  • waarom Facebook het belangrijkste platform voor arbeidsmarktcommunicatie wordt;
  • hoe je van sollicitanten ambassadeurs maakt;
  • online videoscreening en interviews;

Het inhoudelijke programma wordt afgesloten met een inspirerend kijkje in de wereld van het Holland Heineken House en de gebruikelijke netwerkborrel, inclusief diner.

 

 

Headlines nieuwsbrief oktober

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie