StudentenWerk Recruiters Agenda: maart

Door StudentenWerk op 29-02-2012 0 reacties | 1889 views

In één dag bijgepraat worden over de laatste ontwikkelingen en innovaties op online (recruitment) gebied? Dat kan op het congres eHRM, voor de tweede keer op rij georganiseerd door Emerce. Of legt u deze maand liever de focus op het schrijven van creatieve, geoptimaliseerde vacatureteksten? Bekijk hieronder de leukste workshops en trainingen van de maand maart, speciaal voor u geselecteerd.

 

LinkedIn, Hyves, Facebook, Twitter, Google +, Plaxo, Xing, Netlog en vele, vele andere kanalen. De lijst met social media is eindeloos. Maar welke online tools zijn interessant voor recruitment? En hoe zit dat met gedragscodes en richtlijnen op het gebied van personal branding, social media policy, rules of engagement en community management?

 

Deze masterclass gaat in op welke social media u kunt gebruiken en op welke manier als het gaat om recruitment. Er wordt ingegaan op de richtlijnen voor het gebruik van social media binnen uw organisatie, maar ook het opbouwen van talentpools, het gebruik van social referrals en influentials en het promoten van vacatures komen aan bod.

 

Donderdag 15 maart organiseert Emerce de tweede editie van het congres Emerce eHRM in de Fokker Terminal, Den Haag.

 

eHRM biedt een uitgebreid programma met diverse keynote speakers en parallelsessies. U wordt hier in één dag bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en innovaties op online gebied; direct toepasbaar op uw eigen HR en wervingsbeleid.

 

Op eHRM komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • Innovatieve cases over performance management en online tools;
  • Het Nieuwe Werken: de laatste tools, inzichten en ervaringen. Best practices & learnings;
  • Cijfers en benchmarks: alles over uw doelgroepen en hun gebruik van nieuwe media en platformen. En wat doen collega’s met online, social en mobile. Wat kost het en wat levert het op? Wat is een goede conversie?;
  • Social media voor uw organisatie? Hoe past u social media toe in uw interne communicatie- en wervingsbeleid en welk beleid hanteert u voor uw medewerkers?;
  • Welke kanalen zet u in bij werving en op welke manier? Welke tactieken zijn succesvol en wat is de beste combinatie?;
  • Conversie verhoging: door inzet van Google, social media en email trekt u meer potentiële kandidaten naar uw website. Direct toepasbare tips.

Naast inhoudelijke sessies is eHRM een dag om te netwerken. U ontmoet er ruim 200 collega’s met wie u ervaringen en kennis kunt delen. Op de Infolounge presenteren specialisten op het gebied van online, mobile en conversie diverse mogelijkheden.

 

Een goede online vacaturetekst spreekt aan, informeert en interesseert de lezer, maar zorgt ook voor preselectie en zet aan tot solliciteren. Toch blijkt in de praktijk dat de gemiddelde vacaturetekst een onvoldoende scoort.

 

In deze workshop leert u hoe u uw vacatureteksten doelgroepgericht en wervend kunt schrijven. U krijgt handvatten om uw teksten optimaal vindbaar te maken in Google (SEO). De behandelde stof brengt u weer direct in praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met uw eigen vacatureteksten. Na afloop kunt u ook nog een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor één op één feedback.

 

Via Facebook heb je, met ruim 800 miljoen gebruikers wereldwijd, een ongekend groot bereik. Vrijwel elke doelgroep is er aanwezig en waarschijnlijk vele malen effectiever te bereiken dan elk ander advertentiekanaal. Voor veel organisaties blijkt het echter een grote stap om hier goed mee te starten en voor zich te laten werken. Tijdens deze expertclass van de Recruiters University hoor je alles over Facebook, het bouwen van een waardevol professioneel netwerk en hoe je dit sociale platform kunt integreren in de wervingstrategie. Je leert:

  • hoe Facebook werkt;
  • personal & Employer branding op Facebook;
  • alles over Facebook pagina’s, uw nieuwe tweede home page;
  • alles over effectief adverteren op Facebook;
  • bewezen succesvolle tips om meer relevante (kwaliteit) volgers te krijgen;
  • meer over handige (gratis) Facebook applicaties voor optimaal gebruik;
  • nieuwe belangrijke ontwikkelingen en een kijk in de toekomst.

 

Voor het eerst in de historie zal de werkvloer door vier generaties worden bemand. Bedrijven krijgen met een nieuwe generatie junioren te maken, maar ook met een nieuwe generatie leiders en senioren. Het Nieuwe Werken, demografische veranderingen en duurzaamheid worden de nieuwe norm. Deze masterclass stelt je in staat om vorm en uitvoering te geven aan duurzaam generatiemanagement.

 

 

Headlines nieuwsbrief februari

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie