How Cool Brands Stay Hot: Generatie Y over merken en werkgevers

Door Karlijn Fiesler op 28-02-2011 0 reacties | 3206 views

Generatie Y heeft macht. Als werknemer, omdat ze de nieuwe starter op de arbeidsmarkt is, de doelgroep van werkgevers die jong talent willen laten instromen. En als consument, niet alleen omdat ze zelf veel geld uitgeeft, maar ook omdat ze een grote invloed heeft op de uitgaven van hun ouders.

 

Toch wordt er naar hun zin nog te weinig aandacht aan ze geschonken, door zowel merken als werkgevers. MTV Networks onderzocht samen met InSites consulting deze ‘nieuwe consument’ en schreef een management boek over wat Millennials nu echt bezighoudt: How Cool Brands Stay Hot.

 

Werkgevers moeten de Generatie Y aandachtiger volgen

De meeste Millennials (8 op 10) over de hele wereld hebben het gevoel dat ze genoeg aandacht krijgen van hun ouders, familie en vrienden. Politici, overheden en bedrijven moeten zich echter meer bewust worden van de wensen en behoeftes van deze opkomende generatie. 61% van de Gen Y’ers vindt dat politici helemaal geen aandacht aan hen besteden en volgens 55% zou de overheid zich meer moeten concentreren op de eisen van jongeren. 1 op 3 vindt dat de privé-sector, en meer in het bijzonder de werkgevers, hun generatie aandachtiger moeten volgen.

 

Om in de armen van de nieuwe generatie consumenten gesloten te worden, moeten merken hun eigen stijl hebben (35%), positieve emotionele ervaringen bieden (31%) en tegelijkertijd up-to-date blijven (28%).


 

Top 5 van de belangrijkste merkeigenschappen voor de Generatie Y

1. Een eigen stijl hebben 35%

2. Mij gelukkig maken 31%

3. Up-to-date zijn 28%

4. Een vlekkeloze reputatie hebben 27% - Echt/authentiek zijn 27% - Uniek zijn 27% - Iets zijn waarmee ik me kan identificeren 27%

5. Duidelijk en eenvoudig zijn 24%

 

De belangrijke boodschap die de schrijvers van het boek nog willen meegeven luidt:

“Zodra je een Millennial vertelt dat je cool bent, mag je zeker zijn dat je het niet bent. Zij beslissen zelf wat cool is. Het is geen eigenschap die je bewust kunt plannen of nastreven. Je moet het respect verdienen van deze kritische generatie die maar al te goed weet hoe de marketingvork in de steel zit.”


Headlines nieuwsbrief februari:

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie