7 inzichten die je merk dichter bij de generatie Y brengen

Door Karlijn Fiesler op 23-12-2010 0 reacties | 3068 views

De generatie Y, ook wel Millennials genoemd, is de toekomst. Om deze generatie te bereiken moeten we de oude marketingstrategieën laten voor wat ze zijn en nieuwe marketingstrategieën onderzoeken. Het boekje ‘Tipping the Culture; How engaging Millennials will change things’ geeft een paar goede inzichten over hoe merken vandaag de dag Millennials het beste kunnen bereiken.

 

Tipping the Culture

 

Cases en tips van succesvolle bekende merken  

Voor dit boek interviewde de schrijfster Patricia Martin verschillende merken als Ford Fiesta, Google, Red Bull, Pepsi, die met hun succesvolle marketingstrategie de doelgroep weten te bereiken. Het boek is van oorsprong geschreven in opdracht van een theatergezelschap, maar dat de doelgroep in de culturele sector zit doet niets af aan de inhoud van de boodschap. In dit artikel zetten we de 7 belangrijkste inzichten voor je op een rij.

 

#1: Verras ze op een ludieke manier

Over het algemeen vinden jongeren het erg leuk om verrast te worden door een merk. Ze vinden het leuk om iets bijzonders te ontdekken aan een merk, in plaats van dat ze wordt verteld wat bijzonder is.

 

#2: Zorg voor een feedback op hun feedback

Jongeren houden van interactie en verwachten dit ook van merken. Als je de dialoog aangaat via Facebook of Twitter, zorg er dan voor dat ze altijd reactie van je krijgen op de post die ze achterlaten.

 

#3: Nodig uit tot delen

Millennials houden ervan om gezamenlijk dingen te doen. Of het nu met vrienden, familie of gedeelde groepen is, acties waarbij ze samen een resultaat kunnen behalen zijn het leukst. Helemaal als je bepaalde applicaties ontwikkelt waarmee ze zelf aan de slag kunnen.

 

#4: Geef ze een goede reden om te kopen

Een lage prijs is zeker aantrekkelijk voor deze jongerengroep. Maar alleen met de prijs trek je ze niet over de streep. Exclusiviteit, sneak previews, T-shirts in een limited edition, dat is wat een product extra waarde geeft.

 

#5: Laat diversiteit spreken

Millennials leven in tijd waarin diversiteit de boventoon voert. Door stijlen, genres en technologieën te mixen geef je je merk een experimenteel tintje dat je doelgroep zeker kan waarderen.

 

#6: Probeer meer te zijn dan alleen een merk

Millennials zijn idealisten. Ze houden van organisaties die naast hun product ook een boodschap verkopen. Nog beter is het als deze boodschap door een echte persoon wordt verkondigd, met wie ze zich kunnen identificeren of die ze kunnen bewonderen.

 

#7: Zorg voor bruikbare content om te delen

Jongeren willen zo veel mogelijk delen via hun Twitter, Facebook, Hyves of YouTube kanaal. Zorg ervoor dat je content leuk is om te delen en vaak wordt vernieuwd. Denk aan leuke quotes, foto’s, filmpjes of applicaties. Goede content zal sneller ‘viral’ gaan.

 

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer lezen? Je kunt het boekje hier downloaden.



Headlines nieuwsbrief december:

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie