Zes redenen waarom je in een callcenter moet werken

Door Suzanne Heemskerk op 16-10-2015 0 reacties | 3429 views

Ben je op zoek naar een bijbaan, maar weet je nog niet precies wat voor werk je wilt gaan doen? Overweeg dan eens om in een callcenter te werken. Misschien is nu je eerste gedachte: bleh, een callcenter is niks voor mij, maar het is leuker dan je denkt! Werken als klantcontactmedewerker heeft namelijk onwijs veel voordelen. Benieuwd welke dat zijn? Lees dan snel verder!

Zes redenen waarom je in een callcenter moet werken


1. Het is meer dan alleen telefonische verkoop

Misschien denk je dat je in een callcenter de hele dag mensen moet bellen die niet op jou zitten te wachten, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn! Er zijn namelijk genoeg inbound callcenters, waar klanten jou opbellen met vragen en dolgraag geholpen willen worden. Denk bijvoorbeeld aan een klantenservice. Zie jij telefonische verkoop of het binnenhalen van klanten juist als een leuke uitdaging? Dan kun je in een outbound callcenter aan de slag. Je werkt hard om je targets te behalen, want voor iedere klant die jij binnenhaalt, krijg je extra betaald.

2. Je begint meteen met goed verdienen
Als arme student moet je zuinig doen en denk je soms wel twee keer na voordat je die dure sneakers koopt. Maar als je in een callcenter werkt, hoef je je daar minder druk om te maken. Bij veel callcenter banen verdien je meer dan bij andere bijbaantjes. Doe je je werk goed? Dan scoor je ook nog eens een vette bonus. Kun je jezelf direct belonen met een extra paar sneakers ;-).

3. Het staat goed op je cv
Naast het verdienen van keiharde euro’s kun je met dit werk ervaring opdoen om in de toekomst sneller aan een baan te komen. Werkgevers zijn op zoek naar mensen die stressbestendig, zelfverzekerd en servicegericht zijn. Laat dat nou precies zijn wat jij geleerd hebt tijdens je klantenservice bijbaan. Je hebt al eens eerder bewezen dat je hard kunt werken, een kei bent met klanten en klanten tevreden maakt. Je bent dus de perfecte kandidaat, die je nieuwe werkgever níét kan weigeren!

4. Je werkt in een gezellig team
In een callcenter werk je nooit alleen. Je bent altijd omgeven door mensen die net zo gedreven en enthousiast zijn als jij. Dat maakt het supergezellig! Tussen de telefoontjes door kunnen jullie successen met elkaar delen. Je verveelt je geen minuut.


Zes redenen waarom je in een callcenter moet werken


5. Je leert superovertuigend communiceren
Of je soms nog wat verlegen bent, of al blaakt van zelfvertrouwen; werken in een callcenter zorgt ervoor dat je sterker in je schoenen staat. Het kan aan het begin een beetje moeilijk zijn, maar al gauw lukt het je om onverwachts mensen op te bellen en bijvoorbeeld een abonnement te verkopen. Je zult merken dat het werk je iedere dag beter afgaat en dat je communicatief steeds handiger wordt. Niet alleen op je werk komt dat goed uit, maar ook bij je ouders of in je drukke studentenhuis. Wil je thuis iets eten waar de rest geen zin in heeft? No problem, jij overtuigt ze zo!

6. Je werkt wanneer jij er tijd voor hebt
We get you, als student heb je het druk. De kans dat je elke dag naar college moet, is groot. Dat betekent dat veel bijbaantjes qua tijdmanagement lastiger te doen zijn. De uitkomst: callcenter werk! Je werkt een minimaal aantal uren per week, maar hoe je die uren inplant, is superflexibel. Wil je graag in de avond werken? Of juist in het weekend? Het kan allemaal. Zo hoef jij geen college te skippen en kun je alsnog poen verdienen.

Wil jij na het lezen van dit blog dolgraag bij een callcenter werken en woon je in de omgeving van Groningen? Kom dan op woensdag 28 oktober om 15.00 uur langs tijdens onze callcenter kickstart bij YoungCapital Groningen aan de Vismarkt 54a! Wij geven jou de hele middag professioneel advies van onze recruiters en je bent zonder afspraak van harte welkom. Kun je niet op 28 oktober? We geven de kickstartmiddag t/m eind november.


Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie