Generatie Y overzicht september

Door StudentenWerk op 28-09-2012 0 reacties | 8154 views

Wat gebeurt er met de Nederlandse jongeren op de arbeidsmarkt? Maandelijks houden we het nieuws bij over generatie Y. Zo lazen we in september o.a. dat Google niet alleen het populairst is om voor te werken, maar ook het populairst is om werk mee te zoeken! Ook is er een uitgebreid onderzoeksrapport verschenen over de Millennials. Lees hieronder onze nieuwsselectie van generatie Y.

 

 

MAANDAG 24 SEPTEMBER

 

Studenten over de hele wereld werken - nog steeds - het liefst voor Google

 

Eigenlijk is het geen nieuws meer, jaar in jaar uit wordt Google door studenten wereldwijd verkozen als populairste werkgever. Het onderzoek van Universum dat deze week is gepubliceerd zegt niets anders. Uit de antwoorden van 144.000 business- en techniekstudenten uit 12 verschillende landen konden twee Top 50 lijsten van ‘World’s Most Attractive Employers 2012’ worden samengesteld: één voor techniek en één voor business. Op beide lijsten staat Google bovenaan op nummer 1.

 

Google office

 

Wat Google populair maakt

Waarom is deze werkgever toch zo aantrekkelijk onder jongeren? Volgens Petter Nylander, directeur van Universum, worden studenten vooral aangetrokken door de relaxte en creatieve uitstraling dat het kantoor van Google heeft, de internationale werksfeer en het innovatieve product. Bovendien heeft Google een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden die niet elk bedrijf kan bieden.

 

Lees hier het hele artikel.

 

 

MAANDAG 24 SEPTEMBER

 

Afstudeerders zoeken baan vooral op Google


Google is niet alleen het populairst om voor te werken, maar ook het populairst om werk mee te zoeken, zo bericht de nieuwssite nu.nl. Vier op de tien afstudeerders beginnen hun banenjacht op Google. Daarmee is de zoekmachine voor het eerst populairder als startpunt voor een zoektocht naar een baan dan vacaturesites.

 

E-recruitmentgids over het online werven van jongeren

Het nieuws blijkt uit gepubliceerd onderzoek door TNS Nipo onder 1255 hbo- en wo-studenten in opdracht van StudentenWerk. Het onderzoek ligt ten grondslag aan de nieuwste editie van Vind mY, de E-recruitment gids die het uitzendbureau jaarlijks uitgeeft. Hierin wordt uitgebreid ingegaan op het waarom en hoe van het online werven van hoogopgeleide jongeren.

 

Vacaturebanken en wervingssites verliezen van Google

Vorig jaar begonnen nog maar drie op de tien laatstejaarsstudenten hun banenzoektocht op Google. Vacaturebanken en websites van werkgevers waren toen nog populairdere startpunten. Google heeft de laatste twee categorieën nu ver achter zich gelaten, blijkt uit het onderzoek. Nog geen kwart van de afstudeerders begint nu nog met zoeken op carrièresites of direct op sites van bedrijven.

 

Lees het hele artikel.

 

 

MAANDAG 13 SEPTEMBER

 

The Millennial Report: Het koopgedrag van Generatie Y


Generatie Y is wellicht veel online te vinden, maar onderzoek toont aan dat ze fysieke winkels nog steeds verkiezen boven webwinkels, bericht Marketing Facts. Het nieuws is afkomstig uit het Millennial Report dat is uitgevoerd door RedPrairie en meer inzicht biedt in het koopgedrag van de generatie Y, ook wel Millennials genoemd.

 

Advies: respecteer privacy en communicatievoorkeuren

Het Millennial Report geeft retailers en merkleveranciers handvatten om beter te communiceren met deze groep in de leeftijd van 18 tot 29 jaar. Zo wordt aangetoond aan dat jongeren graag in contact treden met retailers, maar wel onder hun eigen voorwaarden. “Respecteer zowel de privacy als de voorkeursmethoden van communicatie”, zegt David Bruno, directeur Corporate Messaging bij RedPrairie. “Het goede nieuws is, dat deze groep niet verlegen is en graag van zich laat horen.”

 

Millennial Report

 

Aandachtspunten in communicatiestrategie

Volgens het rapport zijn de volgende punten van belang bij het communiceren met Generatie Y-klanten:

 

  • Maak niet onnodig gebruik van hun tijd: ken hun voorkeuren en zorg voor gerichte aanbiedingen.
  • Adverteer selectief: zorg voor advertenties op strategische plaatsen, vermijd advertentiebombardementen op elk kanaal.
  • Zorg voor aanwezigheid: bied voldoende flexibiliteit zodat producten via alle verkoopkanalen beschikbaar zijn en er overal ingespeeld wordt op de klantbehoefte.
  • Meningen zijn belangrijk: zorg voor onderlinge communicatie met het oog op merkherkenning en merkloyaliteit.
  • Zorg voor verbinding: verbind winkels, klanten en het directe kanaal zodat transacties naadloos verlopen en klanten terugkomen.

 

Je kunt het gehele Millennial Report hier downloaden.

 

Headlines nieuwsbrief september

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie