persbericht: StudentenWerk breidt diensten uit door samenwerking Stuvia:

Door StudentenWerk op 08-03-2012 0 reacties | 3523 views

“Een marktplaats waar onze studenten hun samenvatting kunnen verhandelen”

Hoofddorp 8 maart - Uitzendbureau StudentenWerk biedt haar studenten binnenkort een nieuwe manier van geld verdienen: het verkopen van samenvattingen, collegedictaten en tweedehands studieboeken. De intermediair is een samenwerking aangegaan met de online studiemarktplaats Stuvia.com, waar gebruikt en zelf geschreven studiemateriaal een tweede leven krijgt.

 

Geld verdienen aan je studiemateriaal

Stuvia is begin 2011 opgericht door Martijn Scheen en Jaap van Nes, twee ex-studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam. Zij kregen in de gaten dat veel studiemateriaal, zoals goede samenvattingen of dure boeken,  verloren gaan nadat het tentamen gehaald is of de studie ten einde. Zonde, zeggen de jonge ondernemers, want de echte studiebollen kunnen naast het behalen van een 10 ook nog extra geld verdienen door hun samenvatting aan andere studenten door te verkopen. Met dit gegeven ontstond het idee om een plek te creëren waar studenten hun studiemateriaal online konden verhandelen. Een concept waarmee sommige studenten écht geld verdienen, doordat goede samenvattingen soms tot wel 100 keer gedownload worden.

 

Uitbreiding naar alle studentensteden

Het studiemarktplaats concept is in de Amsterdamse studenten scene succesvol gebleken, maar mist nog een landelijk draagvlak. Door het netwerk van uitzendbureau StudentenWerk in te zetten kan het concept nu ook op landelijk niveau uitgerold worden. Martijn Scheen, medeoprichter van Stuvia, is blij met de samenwerking: “In Amsterdam hebben we Stuvia in een jaar tijd op de kaart weten te zetten. Zo zijn er studenten die al  meer dan €1000,- aan de verkoop van hun studiemateriaal hebben verdiend. Met de kracht van StudentenWerk geloven we er heilig in dit succes uit te kunnen breiden naar alle grote studentensteden van Nederland.”

 

360 graden benadering van de student

Ook StudentenWerk is enthousiast over de samenwerking en ziet het als een aanvullende dienst om de student 360 graden te benaderen: niet alleen op het gebied van bijbanen, maar ook als voltallige support op je studiegebied. Directeur Hugo de Koning: “Het is altijd ons doel geweest om de student zo volledig mogelijk te kunnen bedienen, zowel tijdens als na de studententijd. Daarom hebben we naast studentenwerk.nl bijvoorbeeld ook stage.nl, kamerhulp.nl en careernetwork.nl (young professionals) opgezet. Met Stuvia breiden we onze diensten om geld te verdienen nog verder uit: we bieden onze studenten een marktplaats om bijvoorbeeld hun samenvattingen te verhandelen.”

 

//////////////////////////////////////EINDE PERSBERICHT///////////////////////////////////

 

Over Stuvia

Stuvia is een online marktplaats voor het kopen en verkopen van studiemateriaal. Het gaat om materiaal dat door de studenten zelf is geschreven, zoals samenvattingen, collegedictaten en aantekeningen. Daarnaast kunnen ook 2ehands studieboeken worden verhandeld.

Voor de ijverige student die veel samenvattingen en aantekeningen maakt, betekent het verkopen van geschreven studiedocumenten een innovatieve manier om geld te verdienen. Studenten bepalen zelf de prijs van hun documenten en verdienen vervolgens per download. Anderzijds profiteren medestudenten doordat het aangeboden werk geheel toegespitst is op de eigen studie. Daarbij wordt door middel van voorbeeldpagina’s eveneens inzicht gegeven in de kwaliteit van het werk.

 

 Eerdere persmomenten: http://www.stuvia.com/pers/ & http://stuvia.pressdoc.com/

 

logo Stuvia

 

Over StudentenWerk

StudentenWerk is in 1999 opgericht en is daarmee een van de eerste organisaties waar men online kan solliciteren. Inmiddels is StudentenWerk met 24 vestigingen uitgegroeid tot het grootste studentenuitzendbureau van Nederland en in 2009 onderscheiden als snelste- en beste groeibedrijf met de High Growth Award. Ook is ze in datzelfde jaar genomineerd voor de FD Gazellen Awards en in 2010 finalist geworden voor de Entrepeneur Of The Year verkiezing van Ernst & Young.

 

StudentenWerk is gespecialiseerd in de generatie Y en houdt maandelijks onderzoeken onder scholieren en studenten, om zodoende zoveel mogelijk kennis op te doen van deze doelgroep.

 

StudentenWerk is onderdeel van The KingField Group B.V.

Ook CareerNetwork en Peoples Media maken deel uit van deze holding.

 

Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

StudentenWerk  Karlijn Fiesler (0)23-7524458   K.fiesler@studentenwerk.nl

Stuvia Jaap van Nes 06-27435766 jaap@stuvia.nl

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie