StudentenWerk uitzendbureau boekt record omzetgroei van 39%

Door StudentenWerk op 02-02-2012 0 reacties | 3631 views

Hoofddorp, 2 februari - “Ongekend”, noemt directeur Hugo de Koning de groei van StudentenWerk. Tegen de stroom van de recessie in weet het uitzendbureau eind 2011 een totale omzet van 60 miljoen te behalen. Ten opzichte van 2010 is dat een groei van liefst 39%.

 

Omzet groeit door grote contracten

De behaalde groei is vooral te danken aan de grote contracten die StudentenWerk het afgelopen jaar heeft gesloten. Met name klanten als KPN, ING, Bijenkorf, NS en Cendris hebben hieraan bijgedragen. Directeur Hugo de Koning noemt de behaalde groei van afgelopen jaar een record. “Onze doelstelling was eigenlijk 30% groei. Dat dit 39% is geworden is echt ongekend. Ter vergelijking: de totale omzet van de uitzendbranche is toegenomen met 6% (bron: ABU)”

 

Aantal uitzenduren gestegen met 32%

Met het sluiten van de grote contracten is ook het aantal uitzenduren flink gegroeid. In 2011 heeft StudentenWerk ruim 3,1 miljoen uitzenduren ingevuld, een stijging van 32% ten opzichte van een jaar geleden. In 2010 bedroeg het aantal uitzenduren ruim 2,2 miljoen. Ter vergelijking: het totaal aantal uren in de uitzendbranche is gestegen met 5%. (bron: ABU)

 

Grote klanten, kleine marges

In verhouding met de omzetgroei is de brutomarge in 2011 iets achtergebleven. Deze is  20% gegroeid ten opzichte van 2010. Grote veroorzaker hiervan is een verschuiving bij de accounts in het MKB naar multinationals, waar vooral de marges onder druk staan. Daarnaast is in 2011 het personeelsbestand gegroeid met 15% en werden er 4 nieuwe vestigingen geopend: Enschede, Amsterdam Westerpark, Haarlem en Zwolle.

 

Groei tijdens recessie dankzij vergrijzende arbeidsmarkt

Dat StudentenWerk zo kan groeien in tijden van recessie heeft volgens De Koning te maken met de voordelen van flexkrachten in onzekere tijden. Deze brengen minder risico met zich mee waardoor werkgevers beter kunnen inspelen op marktbewegingen. “Maar ook de vergrijzing werkt in ons voordeel. Wij zijn gespecialiseerd in jong talent en op dit moment zijn veel organisaties bezig met een verjongingsslag.”

 

Prognose 2012

De belangrijkste doelstelling van StudentenWerk in 2012 is de groei van 40% vast te houden. Om de marge weer omhoog te halen wordt de focus niet alleen op de grote contracten gelegd, maar ook op het MKB. StudentenWerk heeft hiernaast uitbreidingsplannen met zes nieuwe vestigingen waaronder Amsterdam Oost, Nijmegen en Deventer. Hiermee komt het totaal aantal vestigingen in 2012 op 28.

 

Groei in het buitenland

Het internationale label StudentJob maakte eveneens een groeispurt door. Het aantal inschrijvingen op de vacatures sites van Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Engeland en Oostenrijk is in totaal gestegen met 134%. Grootste stijger was met stip Engeland, met een groei van 550%. StudentJob  USA  ging onlangs live en heeft net de eerste inschrijvingen binnen.

 

//////////////////////////////////////EINDE PERSBERICHT///////////////////////////////////

 

 

Headlines nieuwsbrief februari

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie