StudentenWerk Recruiters Agenda: december

Door StudentenWerk op 29-11-2011 0 reacties | 2435 views

E-recruitment, candidate experience, 'De Grenzeloze Generatie' op de arbeidsmarkt en werven via social media: Komende maand wordt er een aantal leuke en interessante events georganiseerd waarbij je je kennis op het gebied van HR en recruitment kunt verbreden.

 

Hoe behaal je meer wervingsresultaat zonder extra uitbestedingen? Wat is de kunst van het werven in 2012? Zijn onze toekomstige werknemers echt zo anders dan voorgaande generaties? En hoe bereik je kandidaten op social media?

 

Wij hebben de interessantste events op een rijtje gezet:

 

6 december – E-recruiter in 1 dag

Als recruiter kun je eenvoudigweg niet meer om online recruitment heen. Door internet en nieuwe recruitmenttechnologieën is de zichtbaarheid van werknemers en werkgevers enorm veranderd; werkgevers kunnen en moeten ‘slimmer’ werven. Niet alleen vanwege budget en de tijdgeest, maar vooral ook omdat de arbeidsmarktdoelgroepen dat vragen. Een goede e-recruiter is in staat om meer wervingsresultaat te behalen zonder extra uitbestedingen.

 

Tijdens de training e-recruiter in een dag  ga je naast de theorie, actief aan de slag met sourcen, searchen, benaderen en (personal) branding. Je leert in 10 uur alles over de mogelijkheden die je hebt om kandidaten te vinden en te benaderen via onder meer Google, Facebook, Hyves, Google+ en LinkedIn.

 

 Online recruitment

 

8 december – ‘De Wereld Werft in 2012’

De Wereld Werft in 2012 is het vakevent over arbeidsmarktcommunicatie en werving. Ruim 250 professionals ontmoeten elkaar om de nieuwste mogelijkheden in het vakgebied te ontdekken en ervaringen uit te wisselen. Tijdens dit event leren deelnemers alles over de kunst van het werven in 2012.

 

Tijdens De Wereld Werft in 2012 draait alles om beleving. Van de beleving van kandidaten wanneer zij benaderd worden, tot de beleving van sollicitanten tijdens een sollicitatiegesprek. Maar ook de beleving van medewerkers en hun interne betrokkenheid en niet te vergeten de beleving van de recruiters en HR-professionals zelf.

 

Het programma bestaat uit twee plenaire sessies en 2 workshops. Voor de workshops heb je o.a. keuze uit: het inzetten van social media, videosolliciteren, candidate experience en employer branding.

Beleving sollicitant

 

13 december – ‘De Grenzeloze Generatie, aan het werk!’

Nederland vergrijst en organisaties moeten zich voorbereiden op een generatie medewerkers die anders tegen werk en (grote) organisaties aankijkt. Onder het motto ‘De Grenzeloze Generatie, aan het werk! wordt er stil gestaan bij jouw rol als communicatie- en/of HR-professional. Wat kun jij bijdragen en hoe bereid je je als organisatie voor op deze veranderingen?

 

Frits Spangenberg van onderzoeksbureau Motivaction vertelt je alles over de grenzeloze generatie op basis van hun Mentalitymodel. Zijn onze toekomstige werknemers echt zo anders dan voorgaande generaties? En welke gevolgen heeft dit voor de arbeidsmarkt? Haiko van der Pol van Manpower neemt je mee in de praktijk én stelt de vraag centraal wat de veranderende arbeidsmarkt betekent voor bedrijven en organisaties.

 

Ook ga je met elkaar aan het werk. Op basis van stellingen discussiëren we over de gevolgen van de intrede van De Grenzeloze Generatie op de arbeidsmarkt en zoeken we naar praktische invalshoeken om hiermee aan het werk te gaan.

 

Generaties werkvloer


14 december – ‘Werven via social media’

In deze workshop komen werven via LinkedIn, Hyves, Facebook, Twitter en andere social media aan bod. Met de workshop werven via social media doe je kennis op over hoe je jouw kandidaten op social networks kunt bereiken. Naast inhoudelijke informatie wordt een aantal case studies behandeld.
Onderdelen die aan bod zullen komen zijn:

  • Werven via LinkedIn (o.a. LinkedIn DirectAds)
  • Werven via Hyves/ Facebook
  • Werven via YouTube

 

 

Werven social media

 

Headlines nieuwsbrief november

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie