56% van de generatie Y starters knapt af op social media verbod werkvloer

Door Chantal Dentro op 09-11-2011 0 reacties | 3179 views

 

Dat salaris niet langer meer de belangrijkste drijfveer voor een starter is bij de keuze voor een werkgever, dat wisten we al. Werksfeer en (persoonlijke) ontwikkeling zijn voor generatie Y werknemers minstens zo belangrijk.

 

In een snel ontwikkelend mobiel tijdperk spelen echter ook nog een aantal andere factoren een steeds belangrijkere rol. Denk hierbij aan het gebruik van social media door jongeren op de werkvloer, flexibele werktijden en een flexibele werkplek.

 

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van Cisco onder bijna 3000 studenten en starters. Een aantal opvallende bevindingen uit het onderzoek:

 

  • Twee op de drie studenten vraagt in hun sollicitatiegesprek naar het social media beleid van de organisatie.
  • 56% van de studenten geeft aan niet te willen werken bij een bedrijf waar social media gebruik wordt verboden. Wanneer ze wel voor een dergelijk bedrijf kiezen, zullen ze het beleid proberen te omzeilen.
  • Vier op de vijf studenten wil zelf kiezen welke apparaten zij gebruiken voor hun werk.
  • Drie op de vijf studenten vindt dat zij het recht hebben op een flexibele werkplek en flexibele werktijden.
  • Studenten willen toegang hebben tot bedrijfsinformatie en -netwerken via hun thuiscomputer (63%) en mobiele apparaten (51%).

 

In de infographic hieronder vind je nog meer opvallende bevindingen!

 

Klik op onderstaand plaatje voor de volledige afbeelding

De ideale werkplek volgens starters

 

Benieuwd naar het volledige onderzoek? Lees het 'Cisco Connected World Technology Report'.


Headlines nieuwsbrief november


Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie