StudentenWerk Recruiters Agenda: november

Door StudentenWerk op 31-10-2011 0 reacties | 2404 views

Duurzaam generatiemanagement, employer branding, recruitment via LinkedIn en Het Nieuwe Werken: Komende maand wordt er een aantal leuke en interessante events georganiseerd waarbij je je kennis op het gebied van HR en recruitment kunt verbreden.

 

Hoe werf en bind je de jongste twee generaties als de ‘War for Talent’ aanbreekt? Wat zijn de succesfactoren voor een sterk werkgeversmerk? Hoe benader je potentieel talent via LinkedIn? En hoe introduceer je Het Nieuwe Werken succesvol in jouw organisatie?

 

Wij hebben de interessantste events op een rijtje gezet:

 

10 november – ‘Duurzaam generatiemanagement’

Voor het eerst in de historie zal de werkvloer door vier generaties worden bemenst. Bedrijven krijgen met een nieuwe generatie junioren te maken, maar ook met een nieuwe generatie leiders en senioren, Het Nieuwe Werken, demografische veranderingen en duurzaamheid als de nieuwe norm.
 
Aart Bontekoning (promovendus op Generaties in Organisaties en bekend van het boek Het Generatieraadsel; Ontdek de kracht van Generaties) stelt je middels deze masterclass in staat, vorm en uitvoering te geven aan duurzaam generatiemanagement.
 
Tijdens de Masterclass wordt o.a. stilgestaan bij de volgende vragen:

-          Wat wordt verwacht van management. Jong stuurt oud aan en vice versa?

-          Hoe werf en bind ik de jongste twee generaties als de ‘War for Talent’            aanbreekt?

-          Hoe ontwikkel je Het Nieuwe Werken met en voor alle generaties?

 

Alle deelnemers aan de masterclass ontvangen het boek: Het Generatie Raadsel. Ook kun je jouw Vitaliteit inzichtelijk maken d.m.v. de Vitaliteitscan, zodat jijzelf en jouw organisatie met volle kracht vooruit kunnen gaan.

 

Generaties werkvloer

 

16 november - Het werkgeversmerk: Van binden & boeien tot employer branding

Een sterk werkgeversmerk (Employer Brand) geeft je een voorsprong om talent binnen te halen én aan je organisatie te binden. Goed en aantrekkelijk werkgeverschap spelen hierbij een cruciale rol, evenals ‘company pride’ en de juiste interne (arbeidsmarkt)communicatie. Een sterk werkgeversmerk ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen vraagt om de nodige kennis. Zeker nu talent schaars is en employer branding echt een verschil kan maken in het aantrekken van het juiste talent.

In deze masterclass wordt het binden en boeien als uitgangspunt voor een sterk werkgeversmerk behandeld. Je leert welke HR- en communicatiemiddelen je kunt inzetten. Gezamenlijk wordt gekeken hoe je een sterk werkgeversmerk creëert en er wordt stil gestaan bij het belang van employee relationship management bij employer branding. Tijdens de masterclass wordt uitgebreid ingegaan op best practices en de rol die internet en social media hebben op werkgeversreputatie. 

 

Employer branding

 

24 november – Recruitment via LinkedIn

LinkedIn kent als sociaal en professioneel netwerk op dit moment zo’n 60 miljoen gebruikers wereldwijd. In Nederland gaat het om meer dan 1 miljoen gebruikers. Het kan een interessant hulpmiddel zijn om kandidaten in kaart te brengen en te benaderen. Daarnaast kan er fors worden bespaard op kosten voor externe jobboards en werving en selectiebureaus. Een praktische workshop recruitment via LinkedIn verdient zich eigenlijk altijd terug!

 

Na het volgen van de cursus ken je de diverse opties om met potentiële kandidaten in contact te komen, ben je in staat om potentiële kandidaten te lokaliseren via de verschillende zoekmogelijkheden van LinkedIn en weet je hoe je vacatures kunt ‘promoten’ binnen LinkedIn. 

 

LinkedIn recruitment

 

29 november - Het Nieuwe Werken Congres 2011

Het Nieuwe Werken is geen hype, dat wordt steeds duidelijker! De voordelen worden, nu er steeds meer ervaringen komen, in toenemende mate meetbaar. Alle reden dus voor een congres met als thema: 'De meetbare winst van de veranderende organisatie'. 

 

Sprekers uit het bedrijfsleven en de overheid, uit wetenschap en onderwijs, delen hun ervaring en geven hun visie. Het congres brengt key-functionarissen samen die direct bij de invoering van Het Nieuwe Werken betrokken zijn: HR-, Facility-, ICT- en lijnmanagers. Want dat hebben de ervaringen tot nu toe zeker aangetoond: de samenwerking tussen deze disciplines is een cruciale factor voor het succesvol introduceren van Het Nieuwe Werken in organisaties. Met sprekers zoals prof. Wessel Ganzevoort, Maarten Korz (innovatiemanager Rabobank) en Henny van Egmond.

 

Het Nieuwe Werken

 

Headlines nieuwsbrief oktober

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie