StudentenWerk Recruiters Agenda: oktober

Door StudentenWerk op 29-09-2011 0 reacties | 5533 views

Vacature optimalisatie, social media recruitment en omgaan met verschillende generaties op de werkvloer: Komende maand wordt er een aantal leuke en interessante events georganiseerd waarbij je je kennis op het gebied van HR en recruitment kunt verbreden.

 

Waar moet een doelgroepgerichte en wervende vacaturetekst aan voldoen? Hoe kun je je beleid afstemmen op de verschillende generaties op de werkvloer? En hoe zet je social media strategisch in voor recruitment? Wij hebben de interessantste events op een rijtje gezet:

 

11 oktober -  Workshop ‘Betere respons met online vacatureteksten’

Personeelsadvertenties zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie. Niet zozeer meer in print, maar wel online op je eigen recruitmentsite, vacaturesites en ook steeds meer via sociale media. Een goede online vacaturetekst spreekt aan, informeert en interesseert de lezer, maar zorgt ook voor preselectie en zet aan tot solliciteren.

 

Deze workshop biedt inzicht in het belang van goede vacatureteksten voor het web binnen arbeidsmarktcommunicatie. Je leert hoe je jouw vacatureteksten doelgroepgericht en wervend kunt schrijven. Verder komt het vindbaar maken van jouw vacatureteksten voor zoekmachines zoals Google (SEO, search engine optimization) aan bod. Je gaat actief aan de slag met je eigen vacatureteksten en die van jouw collega deelnemers. Na afloop kunnen deelnemers een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor één op één feedback.

 

Vacature tekst Fokke & Sukke

 

12 oktober -  Seminar generatiemanagement (gratis)

Op dit moment zijn er meerdere generaties tegelijkertijd werkzaam in dezelfde organisatie. Vanuit een managementperspectief is het een uitdaging om het beleid af te stemmen op deze verschillende groepen. En het is de verwachting dat deze problematiek in de komende jaren sterk aan belang zal toenemen. ´Werken mijn beproefde methoden van werving nog wel?’, of ‘Hoe differentieer ik in mijn beloningsbeleid?’ zijn voorbeelden van vragen die huidige ondernemers en bedrijfsleiders zich kunnen stellen.

 

Generatiemanagement in jouw bedrijf. Wat is het en wat zijn de gevolgen voor jouw organisatie? Rond dit thema organiseerde HAN SBC op 12 oktober een themabijeenkomst. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en discussie wordt tijdens de bijeenkomst antwoord gegeven op de vraag in hoeverre de huidige generatieproblematiek gevolgen heeft voor het personeelsbeleid van jouw organisatie.

 

 Generatie management

 

25 oktober – Workshop ‘Digitaal werven’

Het Digitaal-Werven event staat volledig in het teken van ‘de digitale sollicitatie-ervaring’. De nadruk ligt op de ervaring van kandidaten in social media. Het doel van deze dag is de bezoekers te inspireren tot strategische inzet van social media voor recruitment. De eigen corporate recruitmentsite staat hierbij centraal, aangezien daar bijna alle conversie plaats moet vinden.

 

De dag wordt geopend door dagvoorzitter Bas van de Haterd (Digitaal Werven). Hierna volgt onder andere een verhaal van Achmea over de nieuwe ' Werken bij Achmea' website, presenteert TNS NIPO een nieuw onderzoek over sollicitanten en social media, vertelt Maurice Beerthuijzen over de vertaling van social media marketing naar recruitment en kunnen bezoekers deelnemen aan een conversie clinic. 

 

LinkedIn Twitter Facebook

 

Headlines nieuwsbrief september

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie