StudentenWerk verslaat in 2010 wederom markt met groei

Door StudentenWerk op 31-01-2011 0 reacties | 2777 views

2011 in teken van specialisatie en expansie

 

StudentenWerk is in 2010 4% gegroeid ten opzichte van 2009. De totale geconsolideerde omzet van de The KingField Group is uitgekomen op 47 miljoen Euro, vergeleken met 45 miljoen in 2009. Ook in 2011 wordt een aanzienlijk sterkere groei verwacht en de internationale expansie gaat voor het eerst overzee. 

 

Groei in een afnemende markt

Het afgelopen jaar hebben de marges en uitzendvolumes behoorlijk onder druk gestaan. Volgens de cijfers van brancheorganisatie ABU deed de administratieve sector het minder goed dan een jaar eerder en liet het een afname noteren van 8% in uren en in omzet. StudentenWerk is sterk vertegenwoordigd in deze sector en we zien het daarom als een overwinning het jaar te kunnen afsluiten met een groei van 4% .

 

Van MKB naar multinationals

In het jaar 2010 is ook een verschuiving te zien in de verhouding tussen het MKB en multinationals. We gaan steeds meer samenwerkingen aan met de grotere inleners uit de markt zoals NS, KLM, ING en T-Mobile.

 

Eerder deze maand werd ook al bekend dat KPN StudentenWerk heeft aangewezen als mantelpartner voor minimaal 3 jaar. Hiermee worden we verantwoordelijk voor het leveren van o.a. winkelpersoneel, callcentermedewerkers en administratieve krachten. Ook de Bijenkorf koos ons deze maand als vaste leverancier voor de komende twee jaar.

 

Retailspecialist

Uit deze nieuwe samenwerkingen kun je afleiden dat StudentenWerk zich steeds meer specialiseert in de retailbranche. Directeur Hugo de Koning: “We halen nu de meeste opdrachten uit de administratieve sector en de callcenter- en retailbranche. Vooral in de retail bemerken we een grote vraag naar flexkrachten voor de piekuren. Kennelijk zijn er nog weinig flexspecialisten die hier op in kunnen springen.”

 

Veel telecombedrijven als T-Mobile en Telfort zijn al klant van StudentenWerk, maar met KPN en de Bijenkorf erbij wordt de retailportefeuille nog groter. De Koning: “We krijgen echt de kans om ons als specialist te bewijzen.”

 

Internationale uitbreiding en autonome groei van 30%

Tijdens het 10-jarig bestaan van StudentenWerk vorig jaar september, lieten we al onze nieuwste doelstelling weten: In 2020 willen we het grootste studentenuitzendbureau van de wereld zijn. Onder het internationale label StudentJob zijn de afgelopen jaren al België, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland en Oostenrijk live gegaan. De komende tijd zal alle aandacht naar de nieuwste vacaturebank van StudentJob gaan. Naar verwachting gaat deze over een half jaar live in de VS.

 

Vooruitzichten 2011
StudentenWerk verwacht het komende jaar ook landelijk te groeien. Deze maand is de 20e vestiging van Nederland in Enschede geopend. Amsterdam en Eindhoven verwachten beide een tweede vestiging erbij te krijgen en ook Zwolle en Haarlem zullen dit jaar nog openen. Financieel  beoogt StudentenWerk in 2011 op een gemiddelde EBIT van 10% uit te komen en een omzetgroei te halen van minimaal 30%.



Headlines nieuwsbrief januari:

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie