De mythes rondom studenten en hun internetgebruik

Door Karlijn Fiesler op 23-12-2010 0 reacties | 5750 views

Het onderzoeksinstituut Nielsen Norman Group bracht onlangs een rapport uit over het onderzoek 'College Students on the Web'. Hiermee probeerde ze de grootste mythes omtrent studenten, internet en social media bloot te leggen:

 

computernerd

 

Mythe #1: Studenten zijn experts in computertechnologie

Ja! Studenten zijn opgegroeid met computers en weten daarom een hoop van deze technologie die wij op hun leeftijd misschien nog niet wisten. Maar nee! Dat wil niet zeggen dat ze experts zijn.

 

Websites die moeilijk in elkaar zitten of technische kennis vereisen, worden juist sneller overgeslagen door deze jongeren. Ze zijn te ongeduldig om nieuwe applicaties of plug-ins te downloaden. Innovatieve designs die nieuwe codes behoeven zijn niet geliefd onder studenten.

 

Mythe #2: Studenten zijn gek op multimedia

Ja! Studenten weten hun weg wel te vinden naar kanalen zoals YouTube. Maar dat wil niet zeggen dat ze op het net constant en overal geconfronteerd willen worden met audio en video. Vooral websites die automatisch met een player starten worden rigoureus weggeklikt.

 

Mythe #3: Studenten kunnen niet zonder Social Media

Ja! Studenten hebben tegenwoordig standaard hun Hyves- of Facebookpagina open staan. Maar dat wil niet zeggen dat alles via social media kanalen moet worden gecommuniceerd. Uit het onderzoek blijkt dat de studenten in de meeste gevallen hun zoektocht starten bij de zoekmachine. Als ze meer willen weten over bedrijven en organisaties zoeken ze deze in de eerste instantie via Google en niet via Facebook.

 

Lees meer over de inhoud van het rapport of bestel het hele rapport online. 



Headlines nieuwsbrief december:

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie