Whitepaper: Milennials en Social Media, een must read voor Managers

Door StudentenWerk Nieuwsbrief op 29-10-2010 0 reacties | 5332 views

Wedden dat er twee agendapunten met hoofdletters en onderstreept gemarkeerd op uw beleidsplan staan? GENERATIE Y en SOCIAL MEDIA. En eigenlijk zijn het er drie, want aan elkaar gekoppeld krijgen deze begrippen nog meer betekenis.

 

Uw organisatie bereidt zich als het goed is voor op de vergrijzing die de komende jaren zijn intrede zal doen. Maar waar uitstroom is, moet instroom zijn. En daar komen de Milennials om de hoek kijken. Een groepsnaam voor de generatie Y en Z, jongeren die zijn opgegroeid als de digitale generatie en bewust de jaren 2000 zijn ingegaan.

 

Het Nieuwe Communiceren

En hoewel Y en Z ook in heel veel opzichten van elkaar verschillen, twee dingen omtrent deze nieuwe instromers staan vast: Ze denken anders en ze communiceren anders.

 

Maar hoe gaat u daar mee om? Wist u dat het grootste onderscheid tussen de generatie X (veertigers) en de Milennials niet eens de ‘digitale kennis’ is? Een veertiger kan namelijk prima uit de voeten met het internet, net zo goed als een twintiger. Maar kijkt u eens naar onderstaande afbeelding. Hoeveel herkent u ervan?

 

 

Social Media Landscape

 


Het grootste verschil is het gebruik van Social Media. Waar X-ers dit nog vaak als een hype zien en denken “Waarom zou iemand moeten weten dat ik vanavond ga tennissen?” zien Milennials het als een manier om intensief in contact te staan met vrienden en familie en is het de snelste manier om informatie te delen. Social Media is geen hype maar nieuwe een manier van communiceren.

 

Whitepaper Milennials en Social Media

Het internationale communicatie netwerk Euro RSCG onderzocht in 5 landen meer dan 3000 Milennials en hun visie op Social Media, van persoonlijk communicatiemiddel tot ‘stem van het volk’, van corporate branding tot marketing tool. De whitepaper die ze hierover schreven is de moeite waard voor iedere manager die meer inzicht wil in de toekomstige medewerker en het Nieuwe Communiceren.

 

Download hier de gratis Whitepaper over Milennials en Social Media.

 

 

Headlines nieuwsbrief oktober:

 

De top 5 Populairste HR Marketing tools: Web 2.0 is niet meer weg te denken

 

Matcht uw manier van leidinggeven wel met de wensen van de generatie Y?

 

Wie is toch generatie Z en hoe gedragen ze zich op de werkvloer?

 

Coverstory Flexmarkt: StudentenWerk wordt aan de tand gevoeld  

 

StudentenWerk opent 19e vestiging in het land

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie