Online recruitment is niet meer weg te denken: De Top 5 Populairste HR Marketing Tools

Door StudentenWerk Nieuwsbrief op 29-10-2010 0 reacties | 5481 views

 

Uit het rapport van HR Marketer dat deze maand is verschenen blijkt dat het marketingbeleid van organisaties in de Human Resource branche zich steeds meer richt op online recruitment, Search Engine Optimization (SEO) en content marketing.

 

Online Marketing


Ook is er toenemende stijging te zien in de marketingbudgetten ten opzichte van 2009. Vorig jaar gaf 30% van de ondervraagde organisaties nog aan dat ze haar marketingbudget zou verlagen, maar dit jaar laat een grote meerderheid van de respondenten weten zijn budget op het zelfde niveau te houden of zelfs voor 2011 te verhogen. Het vertrouwen in de economie lijkt hiermee het afgelopen jaar weer gegroeid.

 

Het jaarlijkse onderzoek richt zich op de belangrijkste marketingtrends in de Human Resource branche.

 

De top 5 populairste marketing & PR tools in online recruitment zijn:

 

1)      Direct E-mail marketing: In populariteit toegenomen ter verspreiding van eigen content zoals bedrijfsnieuws, whitepapers etc.

 

2)      Search Engine Optimization (SEO): Het optimaliseren van website en teksten is een van de belangrijkste manieren om gevonden te worden op Google.

 

3)      Aanmaak en publiceren van eigen content: artikelen voor weblogs, whitepapers, onderzoeksrapporten e.d. en het online verspreiden ervan.

 

4)      Inzet van Social Media: Het gebruik van LinkedIn, Twitter, Facebook en andere sociale platforms om je netwerk te vergroten en je content te verspreiden.

 

5)      Webcast en Webinars: inzet van video zoals korte (bedrijfs)reportages en opnames van seminars die live via het web te volgen zijn.

 

Bovenstaande top 5 laat zien dat het gebruik van sociale netwerken steeds belangrijker wordt. Eigen content, of het nu een whitepaper of een webinar is, moet gedeeld worden en het liefst binnen een zo groot mogelijk netwerk. Communities als Facebook, Twitter en LinkedIn zijn dan ook bij uitstek de perfecte plekken om doelgroep gericht te communiceren.

 

Uit het onderzoek blijkt ook dat inmiddels 69% van plan is om de ROI (Return On Investment) van social media het komende jaar te meten. Dat staat tegenover 82% die dit vorig jaar nog niet van plan was. Een duidelijk teken dat de inzet van social media eindelijk op management niveau wordt erkend als een officiële marketing tool.

 

Hoe ziet uw online recruitment strategie er uit in 2011?

 

 

Headlines nieuwsbrief oktober:

 

Whitepaper: Milennials en Social Media, een must read voor managers

 

Matcht uw manier van leidinggeven wel met de wensen van de generatie Y?

 

Wie is toch generatie Z en hoe gedragen ze zich op de werkvloer?

 

Coverstory Flexmarkt: StudentenWerk wordt aan de tand gevoeld  

 

StudentenWerk opent 19e vestiging in het land


Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie