Arbeidsmarktcommunicatie 2.0

Door Karlijn Fiesler op 27-08-2010 2 reacties | 3197 views

Zo vlak voor het weekend kom je de leukste dingen tegen. Zo ontdekte ik op villa media een scriptie van Maike van Oyen over de arbeidsmarktcommunicatie met Generatie Y, of generatie 2.0 zoals zij het noemt. Door de vergrijzing en de ontgroening die onze arbeidsmarkt zullen gaan bepalen, besluit ze haar scriptie te schrijven over de wijze waarop bedrijven en branches het beste kunnen communiceren met de nieuwe generatie werknemers.

 

Eerlijk is eerlijk, ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar het is dan ook vrijdag 18:15 uur. Wel komt duidelijk naar voren dat Van Oyen gedegen research heeft gedaan naar zowel de generatie Y als de werkgeverskant. Zo lees je wat Gen Y belangrijk vindt op de werkvloer, maar ook bijvoorbeeld hoe ze vacatureteksten lezen. De tips die ze geeft omtrent vacatureteksten zijn gedetailleerd en zeker de moeite waard om door te nemen.

 

Hiernaast geeft ze een uitgebreid arbeidsmarktcommunicatie advies per branche, hoe te communiceren met jongeren. Hierbij wordt zelfs gerefereerd aan het gebruik van bepaalde kleuren, vormen en lettertypen.

 

Zeer aanbevolen weekendlectuur dus. En voor wie liever niet leest, posten we hier nog een prachtige video over de Generatie Y.

 

 


Reacties

22-09-2011

Chantal :

Beste Joline, Als je de link in deze post volgt, kom je op de site van Villamedia community. Via het profiel van Maike kun je haar via een mail laten weten dat je interesse in haar scriptie hebt. Hartelijke groet, Chantal namens Karlijn

21-09-2011

Joline:

Beste Karlijn. Ik doe een onderzoek naar arbeidsmarktcommunicatie en vroeg me af waar ik de scriptie van Maike kan vinden? Groetjes Joline

Plaats jouw reactie